Yapılan Testler

Bu yöntem aynı zamanda ters kart grup olarak ta bilinmektedir. Websitenizdeki menülere kullanıcının nasıl ve ne kadar sürede ulaştığını belirlenmektedir.


Kullanıcılara görevler verilerek web siteniz üzerindeki bölümlere bir yada birkaç kez tıklayarak tıklama haritası oluşturulabilir. Bu sayede web sitesinin içeriğine ne kadar erişilebildiği ölçülmektedir. İlk görevi başarı ile yapan kullanıcının bu testi başarı ile tamamlama şansı yüksektir.


Kullanıcı testi yaparken sesli düşünebilir tasarım yada ürün hakkında yorum yaparak olumsuzlukları yada olumlu taraflarını belirtebilir. Bu sayede ürünün yada tasarımın daha iyi olması yönünde bir adım atılır.

Video Kaydı kullanıcı gözlemi testleri için gerekli esas yöntemlerden biridir. İleride kullanmak üzere gözlem testlerini kaydederek yedeklemiş oluyoruz. Verimlilik, öğrenilebilirlik ve başarı oranları gibi kriterlere göre Video kayıtları analiz edilmektedir.

Bu yöntem sayesinde web sitenizi ziyaret eden bir ziyaretçinin nasıl müşteriye dönüştüğünü rahatlıkla görebilirsiniz.

İyi tasarlanmış bir web sayfası sayesinde üreticiler ürünlerini kolayca satabilirler. A/B testi ile kullanıcıların hedeflerine A veya B varyasyonlarından hangisi ile kolayca ulaşabileceği görülmektedir. Hızlı ve pratik bir yöntem olan A/B Testi sayesinde kullanıcı davranışları ölçülmekte ve küçük performans farklılıkları saptanmaktadır.

Websitenizde bulunan yeni ürünler hakkındaki erken geri bildirimler tasarımciya daha iyi bir tasarıma ve daha büyük bir müşteri kitlesine yöneltecektir.

Sistemde kullanılabirlik çalışması testi yapıldığı sıradaki işlemleri kayda alıyoruz ve daha sonra trend analizi yapıyoruz.

Kullanıcıların verilen işlemine kadar zaman içinde görevi tamamladığını saptayıp analizleri yapılmaktadır.

Sitedeki ekran görüntüleri 5 saniye boyunca kullanıcıya gösterilerek ilk izlenimleri ve tasarım ile ilgili ne hatırladıkları sorulmaktadır.

Anket çalışması, kullanıcıların yapılan çalışma ile ilgili yaptıkları yorumları almak için en kolay ve etkili yöntemlerden birisidir.

Persona belli bir kullanıcı kitlesini temsil eden sanal karakterlerdir. Personalar iyi seçilmesse kullanılabirlik test teknikleri etkilerini yitirerek doğru sonuç vermeyebilirler. Tasarımın iyi olması için pesonaları doğru tanımlanıp buna uygun kullanıcıları seçmeniz gerekmektedir.

Web sayfasının bulunabirliği internet dünyasının en büyük sorunlardan bir tanesidir. Kart sıralama tekniği kullanılarak kullanıcıların ihtiyaçlarına göre bilgileri sınıflandırılırabiliriz. Böylece açık kart gruplama tekniğiyle kullanıcı bilgileri gruplanır, kapalı kart gruplama tekniğiyle ise yaptığınız gruplamanın doğruluğu test edilmiş olur.

Kullanılabirlik çalışması testi yapılırken alınan video kayıtları test bittikten sonra kullanıcıya tekrar gösterilmektedir. Deneklerin doğal ortamda hiçbir etken onları rahatsız etmeksizin testleri yapılarak daha sonra test hakkında öneri ve yorumları alınmaktadır.